Vienkāršie Parmesan čipsi un grillētās paprikas mērce

by - 23:29

Brīdinājums: čipsi pazūd no trauciņa ļooooti ātri!

Brīdinājums 2: pārāk daudz necep vienā piegājienā, jo vienalga var nejauši viss saceptais uzreiz apēsties, īpaši, ja vēl komplektā ar vīna glāzi

Ātrie un vienkāršie Parmesan tipa siera čipsi.

Sastāvdaļas:
  • Parmesan tipa siers (vai līdzīgs cietais siers)
  • Sēkliņas un/vai samalti riekstiņi pēc saviem ieskatiem (linsēklas, sezama sēklas, malti valrieksti, ciedru riekstu gabaliņi, mandeļu drupačas, ķirbju sēklas, saulespuķu sēklas u.t.t.)
Pagatavošana:

Parmesan sieru sarīvē. Sagatavo izvēlētās sēkliņas un samaisi visas kopā vienā bļodiņā.

Izklāj cepamo plāti ar cepampapīru. Nekādas ieeļļošanas vai ietaukošanas šeit nevajadzēs.

Liec uz plāts daļu no rīvētā siera vēlamā izmēra aplīšos, piemēram 1 ēd.k. siera izkārtojot 4 cm diametra aplītī.

Katru čipsi pārber ar sagatavoto sēklu miksli, aptuveni 1 tējkaroti. Un pārber pāri vēlreiz ēdamkaroti siera.

Cep 180 grādos aptuveni 10-12 minūtes, izņem no krāsns un ļauj padzist, jo atdziestot čipsi līdz galam sacietēs.

Ideja! Vēl viens variants ir izklāt pusi Parmesan rīvētā siera tainstūra vai kvadrāta veidā, pārbērt ar sēklam un pārklāt ar atlikušo pusi siera. Cep tāpat, kā aplīšus, bet, izņemot no krāsns uzreiz sagriez vēlamā lieluma kvadrātiņos, kamēr čipsi vēl nav atdzisuši un pilnībā sacietējuši. Darīts! Cienājies un cienā citus, pasniedzot, kā lielisku uzkodu!

Savukārt Grillētās paprikas mērces pagatavošanai būs nepieciešama vien vēlamās krāsas paprika, velamās garšvielas un Grieķu vai Islandes Skyr jogurts.

Paprikas ietin follijā, mazliet apsmidzini ar eļļu un cep cepeškrāsnī, kamēr pilnīgi mīkstas.

Nolobi gatavo papriku ādu (kad tās izcepušās, virskārtiņa viegli nāk nost!)

Sagriez un iztīri paprikas, un liec blenderī, kopā ar izvēlētajām garšvielām pēc savām vēlmēm - sāls, pipari, čilli, kurkuma, karijs, muskatrieksts, kūpinātās paprikas pulveris, sīpolu pulveris, citronpipari, ķiploku sāls, zaļumi un garšaugi u.t.t., respektīvi kombinē savas ideālās garšas. Vari pievienot arī krāsnī reizē ar papriku izceptas un sasmalcinātas ķiploku daiviņas vai svaigus zaļumus (dilles, pētersīļus, lokus)

Visu sablenderē viendabīgā masā un iemaisi jogurtu, tik daudz, cik gribās, lai iegūtu vēlamo konsistenci un garšu.

Lai izdodās!

You May Also Like

0 comments