Veselīgo brauniju eksperiments - aklajā degustācijā neuzminams veselīgais sastāvs!

by - 12:04

Šokolādīgie brauniji šobrīd ir topā!

Bet ko darīt, ja nedrīksti lietot kviešu miltus, vai piena produktus (un sviestu tostarp)?

Vai varbūt ieturi diētu, bet tik ļoti gribas veselīgu šokolādes našķi?

Vai varbūt vienkārši gribi uzņemt daudz veselīgu uzturvielu pat ēdot šokolādīgu saldo ēdienu?

Tieši tāpēc tapa šis veselīgo brauniju eksperiments - lai noskaidrotu, vai iespējams pagatavot garšas, izskata un konsistences ziņā līdzvērtīgus, toties daudz veselīgākus brauniju aizstājējus!

Turklāt, vai zināji? 40 gramos parastās šokolādes ir aptuveni astoņi grami piesātināto tauku, bet kakao pulverī - tikai 0,3 grami - tātad šos braunijus drīkst! Vēl jo vairāk, tāpēc, ka izrādās kakao pupiņas sastāvā ir tik daudz vērtīgu vielu: serotonīns (noder stresa mazināšanai), triptofāns (antidepresants), anandamīds,dopamīns un daudz kalcija, cinka, nātrija, dzelzs, kālija, hroma, magnija, minerālvielu. Patiesībā kakao pupiņa ir tik bagāta, ka satur divreiz vairāk antioksidantu nekā sarkanvīns, trīsreiz vairāk nekā zaļā tēja un piecreiz vairāk nekā tase melnās tējas!

Bet atgriežoties pie veselīgo brauniju eksperimenta - arī pārējās brauniju sastāvdaļas bija vairāk nekā veselīgas! Tātad:

Taisīju 3 dažādu veidu braunijus, eksperimentējot ar savām idejām veselīgu brauniju pagatavošanai - testēju iznāku pati un, nepieminot nevienu no iekļautajām sastāvdaļām, devu novērtēt arī citiem.

Rezultāts!

Lai gan pati biju pilna pārliecības, ka vismaz vienā no "braunijiem" var just tā galveno sastāvdaļu (kas visiem par lielu pārsteigumu bija biete), tomēr neviens no degustatoriem to neatminēja!

Neviena no brauniju pamatsastāvdaļām nezinātājiem nebija atminama! Tātad, secinājums - braunijā varam ieslēpt jebko veselīgu, ja mākam to pārvērst gardā gala rezultātā!

Katram no braunijiem, man šķita, bija savi plusiņi un mīnusiņi, lietas, ko nākošreiz darīšu savādāk vai ko pamainīšu savās receptēs, bet rezultātus vari apskatīt un izmēģināt arī Tu!

Vīriešu kārtas pārstāvju favorīts, nezinot sastāvu, bija Braunijs Nr.2 jeb biešu!!! :)

Mans, kā arī citu daiļā dzimuma pārstāvju favorīts, savukārt, bija Nr.3. 

Savukārt, Nr.1. jau zinu, kā nākamreiz uzlabošu, lai pamainītu tekstūru un noteikti pasniegšu kopā ar svaigām avenēm vai mellenēm un Indijas riekstu krēmu, lai izbaudītu burvīgo garšu kontrasta pilnību!

You May Also Like

0 comments