Veselīgi: Raibie bulgura salāti ar riekstaino aromātu

by - 04:50


Veselīgi salāti, kas iederēsies gan vasaras dārza ballītē, gan piknikā, pasniegti kopā ar grila ēdieniem, gan vienkārši, kā sātīgas un gardas vakariņas vai siltas vasaras dienas viegla pusdienu maltīte!

Vasara ir īsts raibu un krāsainu salātu laiks un bieži vien tieši vasarā tie kļūst ne tikai par piedevu, bet pārtop par pamatēdienu, tāpēc papildināti ar dažādiem graudaugiem, riekstiem vai sieriem, tie kļūst par pilnvērtīgu ēdienreizi! 

Ja apnikuši jau pierastie rīsi, griķi vai citi ierastāki graudaugi, pamēģini bulguru.

Bulgura putraimi ir sasmalcināti un speciāli apstrādāti kviešu graudi, kuri to apstrādes laikā nezaudē vitamīnus, turklāt ir lielisks enerģijas avots, jo ciete tajā lēnām šķeļas un pārtop par glikozi, kas lēnām uzsūcas. Pēc šādas maltītes ir labas darbspējas, turklāt šie graudi ir ievēroajmi labāki par balto miltu izstrādājumu un nav tik rafinēti. Bulgurā atradīsim graudam raksturīgais B grupas vitamīnu kompleksu, minerālvielas un mikroelementus. 

100 g sausa bulgura ir apmēram 360 kilokaloriju, 12,5 g olbaltumvielu, 8 g šķiedrvielu, 69 g ogļhidrātu, tajā skaitā 0,8 g cukuru, un 1,75 g tauku, tajā skaitā 0,2 g piesātināto taukskābju.

Raibajiem bulgura salātiem šajā versijā ietilpa:
  • dažādu salātu mix 
  • cherry tomāti 
  • cukini 
  • gurķis 
  • bulgurs 
  • apelsīna daiviņas 
  • grauzdēti Indijas rieksti 
  • citronpipari 
  • mango etiķis (no VomFass) 
  • lazdu riekstu eļļa (no Vom Fass) - šai eļļai ir burvīgs lazdu riekstu aromāts un vēl burvīgāka garša, turklāt tā perfekti saderās ar bulgura graudu riekstainajām garšas notīm 
  • Salātus gatavoju divās versijās - vienai no versijām pievienoju arī zilā pelējuma siera gabaliņus kontrastam un nelielam pikantumam. 
Pagatavošana:

Bulgura graudus izvāra pēc instrukcijas sālsūdenī, buljonā vai citā savu iemīļotāko garšvielu šķidrumā un atstāj atdzesēties.

Salātu traukā lielos gabalos saplucini visus salātus un pārber ar šķipsniņu citronpiparu.

Cherry tomātiņus pārgriez uz pusēm. 

Cukini un gurķi sagriež ar mizojamo nazi garās strēmelēs vai ar dārzeņu nūdeļu veidotāju, izveido cukini un gurķu nūdeles.

Apelsīnu daiviņas sagriež palielos gabaliņos

Traukā pie salātiem liek cukini, tomātiņus un gurķus, pārlej ar mango etiķi un lazdu riekstu eļļu, pieber piparus un, ja nepieciešams, arī sāli, un ar rokām, viegli iecilājošām kustībām, samaisa salātus.

Gatavos salātus pārber ar bulguru, indijas riekstiem, apelsīnu daiviņām un zilo sieru, ja ir vēlme.

Pirms pasniegšanas salātiem pārlej vēl pavisam nedaudz eļļas un etiķa pilienus un pārber šķipsnu citronpiparu.

Man bija divas versijas - viena ar zilo sieru un otra bez - abas bija ļoti gardas. Zilais siers piedeva lielāku pikantumu un kontrastu salātiem, bet bez zilā siera, salāti bija maigāki, tāpēc tiem pievienoju nedaudz vairāk sālīto-grauzdēto Indijas riekstu.

You May Also Like

0 comments