Kokosriekstu milti - kas, kāpēc un kur?

by - 07:44

Kas tas ir?
Sen jau vairs nav noslēpums, cik kokosrieksts patiesībā ir veselīgs un sniedz daudz labuma mūsu organismam. Tāpēc ne velti iepazīstam un ieviešam savā ikdienā daudz jaunu produktu, ne tikai ierasto kokosa skaidiņu formā, bet arī kokosriekstu eļļas, kokosriekstu piena, kokosriekstu ūdens, sviesta un pat mannas formā!

Bet šoreiz par miltiem - kokosriekstu miltus iegūst no kaltēta kokosriekstu augļu mīkstuma. Šie milti ir bagāti ar uzturvielām un šķiedrvielām,tajā pašā laikā tiem ir zems ogļhidrātu saturs, kā arī tie nesatur glutēnu.

Kāpēc?
Pēdējā laikā manā krājumā vairumā brauniju, kūciņu, alternatīvo piparkūku, cepumu un citu gardu recepšu dominē kokosriekstu milti, tāpēc nolēmu, ka mazliet jāuzraksta arī par tiem!

Kāpēc sāku tos izmantot savos virtuves eksperimentos? Jo vienkārši garšo kokosrieksti un viss, kas ar tiem saistīts!

.....bet tad, sākot tos izmantot arvien biežāk, papētīju dziļāk un redz, kas atklājās:

Kokosriekstu milti nesatur tik daudz ogļhidrātus kā citi miltu veidi, turklāt tiem pat ir mazāk ogļhidrātu kā dažiem dārzeņiem. Kokosriekstu milti satur tikpat daudz proteīnu kā kviešu milti, taču nesatur glutēna proteīnu, tāpēc tos var lietot uzturā cilvēki ar glutēna un kviešu nepanesamību.

Pārtikas produkti satur divu veidu ogļhidrātus – sagremojamos un nesagremojamos. Sagremojamie ogļhidrāti ir cietē un cukurā, un tie veido kalorijas. Nesagremojamie ogļhidrāti ir balastvielas un kalorijas neveido. Šķiedrvielas mūsu organismā darbojas kā birste, izslaukot zarnu un gremošanas trakta saturu, veicinot gremošanas orgānu veselību. Kokosriekstu milti nesatur tik daudz sagremojamo ogļhidrātus kā citi miltu veidi, turklāt tiem pat ir mazāk sagremojamo ogļhidrātu kā dažiem dārzeņiem. Tajā pašā laikā kokosriekstu milti satur tikpat daudz proteīnu kā kviešu milti, taču nesatur glutēna proteīnu, tāpēc tos var lietot uzturā cilvēki ar glutēna un kviešu nepanesamību.

Kokosriekstu milti ir ieteicami arī cilvēkiem, kuri seko diētai, jo tie satur lielu daudzumu šķiedrvielas – 58%, kur pretī kviešu milti satur 27%.

Produkti ar augstu šķiedrvielu saturu sniedz sāta sajūtu, turklāt šķiedrvielas mums ir veselīgas, jo:

  • Veicina sirds veselību un stiprina imūnsistēmu; 
  • Veicina labāku pārtikas sagremošanu; 
  • Uzlabo vitamīnu un minerālvielu uzsūkšanās spēju; 
  • Veicina organisma attīrīšanos jeb detoksifikāciju; 
  • Uzlabo holesterīna līmeni. 
Kur iegādāties?
Kokosriekstu milti pārsvarā pieejami bio/eko formātā, līdz ar to visvieglāk tos būs atrast tieši šādos specializētajos veikaliņos.

Es parasti iegādājos Biona zīmola kokosriekstu miltus no Biotēkas. Tur pat pieejami arī Cosmoveda zīmola milti, kurus gan vēl neesmu mēģinājusi, tāpēc nevaru novērtēt. Nākamreiz nopirkšu šos. :)

Receptes?
Šeit vari apskatīt tikai dažās no receptēm, kurās esmu izmantojusi kokosriekstu miltus:

You May Also Like

0 comments