Kā "Snikerīši" var būt veselīgi?!?

by - 05:17


Mandeles, saulespuķu sēkliņas, kokosrieksts...
Indijas rieksti, dateles, aprikozes...
Kokosriekstu eļļa, keroba un nesaldināts kakao...

Jā, tieši tas un nekas vairāk ir pamatā manam jaunākajam Snikera improvizācijas variantam!

Nekādu papildus cukuru, sviesta, miltu, hidrogenizētu augu tauku.
Tīras, dabīgas un veselīgas sastāvdaļas! 

Rieksti, žāvēti auglīši, kakao - tas jau izklausās pēc kaut kā laba, un tā patiesi arī ir! Un, ja visam zinam mēru, tad gardumi no šādām sastāvdaļām, ne tikai nenodarīs kaitējumu figūrai, bet dos pat papildus ieguldījumu mirdzošas sejas krāsas un labas veselības uzturēšanā!

Ko vērtīgu sniedz mandeles?

Mandelēs ir deviņas reizes vairāk ļoti veselīgo monopiesātināto tauku, nekā slikto tauku. Turklāt šie rieksti satur daudz proteīna, šķiedrvielu, kalcija un dzelzs, kā arī nesatur holesterīnu!

Mandeles jāēd, lai būtu skaisti mati un veselīga āda. Tās veicinās arī smadzeņu darbību, atmiņu un koncentrēšanās spējas. Ar tām noteikti jāmielojas, ja ir pazemināts hemoglobīna līmeni asinīs. 

Mandeles ir bagātas ar B grupas vitamīniem un E vitamīnu, olbaltumvielām, dzelzi, cinku, satur aptuveni 40% dienas normu magniju un kalciju, bet fosfors mandelēs ir vairāk kā citos riekstos. Mandeļu kauliņu kodolā atrodas liels eļļas daudzums – no 40 līdz 60%, kura galvenokārt sastāv no oleīnskābes glicerīdiem. Vēl kauliņu sastāvā ir liels olbaltumvielu daudzums – to daudzums svārstās no 20 līdz 30%. Savukārt glikozes un citu cukuru daudzums mandelēs svārstās līdz pieciem procentiem. 

Mandeles ir arī labs E vitamīnu avots, kas organismu aizsargā pret audzējiem un insultu.

Saldās mandeles rekomendē pie paaugstināta holesterīna, pie hipertensijas, audzēju slimībām, aptaukošanās, čūlas, acu slimībām, žultsvadu slimībām un kuņģa dedzināšanas.

Mandeles var lietot uzturā pat, krampju, cukura diabēta, migrēnas, bronhiālās astmas un galvas sāpju gadījumā.

Turklāt gan mandeles, gan Indijas rieksti ir labi draugi arī tievētājiem un diētas ieturētājiem. 

Vairāk par mandeļu labajām īpašībām vari palasīt arī te: http://buduars.lv/mandeles-veselibai-skaistumam-un-musu-viduklim/

Ko vērtīgu sniedz Indijas rieksti?

Indijas rieksti satur A, B1, B2, B3, C vitamīnus, dzelzi, kalciju, magniju, fosforu, nikotīnskābi.

Indijas riekstiņi uzturēs lieliskā formā tavus sarkanos asinsķermenīšus, turklāt šis vērtīgs olbaltumvielu un šķiedrvielu avots, uzlabo vielmaiņu, palīdz cīnīties ar infekcijām un vīrusiem, noņem stresu un nemieru, dodot enerģiju ilgstošākam laika periodam. 

Indijas riekstiņi palīdz cīnīties arī ar mazasinību jeb anēmiju un vielmaiņas procesa traucējumiem, kā arī stiprina imūnsistēmu, nodrošina normālu sirdsdarbību un, tāpat, kā iepriekšminētās mandeles, palīdz samazināt holesterīna līmeni asinīs.

Starp citu, šī deserta pagatavošanai, kā vienu no Latvijā šobrīd visvērtīgākajiem pieejamajiem Indijas riekstu sviestiem iesaku Meridian zīmola BIO 100% riekstu sviestu, jo šim nebūs pievienoti nedz papildus saldinātāji, ne arī citas sastāvdaļas, kā tikai Indijas rieksti!

Ko vērtīgu sniedz saulespuķu sēklas?

Saulespuķu sēklas ir labs antioksidants - tas cīnās ar brīvajiem radikāļiem, kuri izraisa šūnu bojāšanos. Tās ieteicams smadzeņu darbības uzlabošanai, jo paaugstina prāta spējas, tāpat tās palīdz cīnīties ar depresiju, migrēnu un bezmiegu. 

Saulespuķu sēklas patiesi satur saules enerģiju, jo tās ir bagātīgs magnija, selēna, vairāku B grupas vitamīnu un un it īpaši E vitamīna avots.

Ko vērtīgu sniedz dateles?

Dateles ir ne mazāk vērtīgs produkts, kā citi žāvētie augļi. 

Veselības uzlabošanas nolūkā tās ir ieteicams lietot, ja ir problēmas ar kuņģi un liesu, kā arī anēmijas, sirdsdarbības un miega traucējumu gadījumos. Tās lieliski palīdz mazināt stresu, ja ir pastiprināta nervu spriedze. 

Dateles būs arī lielisks palīgs skaistuma vairošanā, jo uzlabo sejas krāsu un ādas stāvokli. 

Dateles satur lielu ogļhidrātu daudzumu (44-88%), taukus (0,2-0,5%), 15% sāļus un minerālvielas (varu, dzelzi, magniju, cinku, mangānu, kāliju, fosforu, nātriju, alumīniju, kadmiju, kobaltu, sēru, boru, utt.). Dateles satur arī 23 veidu dažādas aminoskābes, kas padara tās īpaši vērtīgas. Dateļu sastāvā ir vitamīni A, A1, C, B1, B2, B6, kā arī fluorīds un selēns, kas noderēs kā profilaktisks līdzeklis, lai samazinātu risku saslimt ar vēzi, stiprinātu imūnsistēmu un samazinātu sirds slimību risku.

Ko vērtīgu sniedz kokosriekstu eļļa un kokosriekstu skaidiņas?

Par kokosriekstu brīnumainajām īpašībām iesaku palasīt TopiVesels.lv mājas lapā (rakstiņu meklē šeit), kur pastāstīts par veselībai noderīgo, ko sniedz šis patiesībā pat mazliet brīnumprodukts, tai skaitā, apgāzti stereotipi par kokosriekstu taukiem, kā sliktiem un nevēlamiem mūsu organismam.

Jā, patiesi - kaut arī kokosriekstu eļļa galvenokārt sastāv no piesātinātajām taukskābēm, tomēr pētījumi rāda, ka tā neietekmē holesterīna līmeni, jo specifiskās vidēji garo ķēžu piesātinātās taukskābes organismā tiek asimilētas savādāk nekā dzīvnieku izcelsmes produktos esošās. Kokosriekstu eļļā esošās taukskābes tiek izmantotas organismā enerģijas ražošanai, tās netiek uzkrātas tauku veidā, turklāt šī eļļa satur dabīgas minerālvielas, vitamīnus (E vitamīnu un karotīnu) un citas bioloģiski aktīvās vielas, savukārt, kokosriekstu eļļas sastāvā esošajai laurskābei piemīt antibakteriālas īpašības.

Vai Tu vēl šaubies, ka šī ir lieliska raw desertu sastāvdaļa?

Kas labs nesaldinātā kakao?

Arī par šo bagātīgo antioksidantu avotu, kas satur gan dzelzi, gan magniju, hromu, mangānu, cinku, vitamīnu C un citus, iesaku palasīt TopiVesels.lv rakstā par kakao sniegtajiem labumiem mūsu organismam (meklē šeit)

Nu re, manuprāt, vairs nav šaubu, ka šie Snikerīši, būs burvīgs našķis gan lielam, gan mazam kārumniekam! Tik saldi un gardi, pat bez nevienas cukura, ne saldo sīrupu vai citu saldinātāju piedevas!

Pagatavo pats vai pasūti savu veselīgo salduma devu pie #AZnaski.lv

Lai gardi! :)

P.s. Līdzīga gardums tikai savādākās proporcijās (karameles kārtā aprikožu pārsvars ar papildus griķu medu un čia sēkliņām) ir arī šeit

Kā arī vēl viena raw našķa (ja pats gatavosi arī šokolādes daļu) jeb mājas mandeļu-apelsīna marcipāna kulinārā brīnumapagatavošanas iespēja meklējama šeit, vai arī nedari pats neko, bet pasūti jav gatavus našķus no #AZnašķi gan svētkiem, gan ikdienas kārajam zobam! :)

You May Also Like

0 comments